بانک: فرصت بهینه، راهنمای خرید، سرمایه گذاری
تبلیغات
بانک: فرصت بهینه، راهنمای خرید، سرمایه گذاری
بانک: فرصت بهینه، راهنمای خرید، سرمایه گذاری

بانک چیست و چه خدماتی کاربردی ارائه می کند؟ از آن دسته سوالات سهل و دشوار است . سهل به این خاطر که همه ظاهرا می‌دانند بانک چیست و حداقل دریک بانک یک یا چند نوع حساب دارند از طرف دیگر دانستن تعریف و نقش بانک‌ها در اقتصاد دشوار است. از دید سواد مالی بانکها یکی از بهترین ابزارها جهت ارتباط بین آموزه های دانش و سواد مالی و خدمات کاربردی مدیریت پول می باشند. از آنجاییکه امروزه تعهد بانک‌ها از ارائه مشاوره مالی به مشتریان فراتر رفته است؛ آن‌ها رهبران حمایت از فعالیت‌های آموزش مالی در سراسر دنیا هستند. به عبارت دیگر بانکها می توانند یک رابط یا پلی مابین سواد مالی و مدیریت پول باشند.

بنابراین علاوه بر خدمات کاربردی که دارند آموزش و توسعه سواد مالی را نیز در پیش گرفته اند. در حال حاضر بیشتر افراد جامعه حداقل در یکی از بانک ها حساب داشته و مسئولیت حفاظت پول موجود در حساب بانکی شان را به بانک مربوطه سپرده اند. بانک ها علاوه بر حفاظت از پول افراد خدمات متنوع دیگری را نیز به مشتریانشان ارائه می دهند. تسهیلات بانکی، سود سپرده های سرمایه گذاری، کارت های اعتباری، پرداخت ارز به مسافران خارج از کشور، نگهداری از اشیای قیمتی مثل جواهرات، چاپ اسکناس و اوراق بهادار، مشارکت در اداره نظام اقتصادی کشور و غیره از جمله وظایف بانک‏های امروزی‏اند. برخی از خدماتی که بانک ها ارائه می نمایند مانند تسهیلات بانکی، سود سپرده های سرمایه گذاری، کارت های اعتباری و ...که با مفاهیم اساسی سواد مالی گره خورده اند. هرچه قدر فرد از مفاهیم سواد مالی و نحوه استفاده از خدمات بانکی بیشتر آگاهی یابد بهتر می تواند منابع مالی خود را مدیریت نماید به عبارتی هدف از توسعه سوادمالی در اشخاص، توانمندسازی آنها جهت تصمیم‌گیری های مالی کارآمد و آگاهانه ‏است. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بانک ها و خدماتشان پرداخته می شود تا با آگاهی بیشتر در این زمینه همسو و در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید.

در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است.

"هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید. 

 

ادامه مطلب...




مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: